בית / העצמה אישית / על מה אתה צריך לבקש סליחה מהעסק שלך? – לקראת יום הכיפורים תשע״ה

על מה אתה צריך לבקש סליחה מהעסק שלך? – לקראת יום הכיפורים תשע״ה

יום הכיפורים משמש במסורת היהודית כיום בקשת סליחה ומחילה.  יהודים רבים מנצלים את היום ומבקשים סליחה האחד מהשני. כי מי מאיתנו לא פישל פעם מול חבר, ומי מאיתנו לא פישלו מולו..

עד כאן פינת ההטפה הדתית.

השנה אני מבקש לחדש מנהג חדש, לבקש סליחה מהעסק שלך.

אם אתה בעל עסק הדברים הבאים אולי יעזרו לך לפתח זוית חדשה על העסק

אני יודע, זה אולי נשמע מעפן כזה או מתחכם. – לבקש סליחה מהעסק?!!, מה זאת אומרת העסק הוא בכלל אני!! העסק מיועד כל כולו לספק את צרכי כבעל עסק ! איזה שטות זו? אבל מי אמר שאין לזה מקום? ואם כבר חושבים על זה, בקשת סליחה פועלת על שני החלקים שלה, על מבקש הסליחה, ועל נעמן הבקשה. אין קשר ותלות בין השנים, והטובה שצומחת למי שמבקש סליחה, גדולה לא פחות מנמען הבקשה שמקבלה ונדרש להתרצות ולהתפייס. גם אם נמען הסליחה לא מתרצה, או כמו במקרה שלנו הוא לא מסוגל לבקש סליחה.

כלומר בקשת הסליחה היא קודם כל תהליך שלך כבעל עסק עם עצמך ובירור נוקב של הסטנדרטים שלך מול המעשים שלך.

אז על מה תבקש סליחה מהעסק של השנה?

דומני שזו שאלה טובה שכדאי לך לחשוב עליה בכל מקרה ואפילו כדאי לך לכתוב נקודות. זוהי פרסקטיבה לא שגרתית לחשוב על העסק, והיא טומנת בחובה פוטנציאל להגיע לתשובות חדשות, זוויות חשיבה מרעננות ורק בשביל זה כדאי  לך לעשות את זה.

אני אציע לך כאן כמה מחשבות שאני שומע לא פעם במהלך האימונים שלי מול בעלי עסקים על דברים שכדאי לבקש עליהם סליחה מהעסק.

הנה רשימה חלקית של תקלות, עוולות וחטאים שבעלי עסקים נוהגים לעשות מול העסק שלהם:

לקחת את העסק כמובן מאליו

להקים עסק דורש הרבה אומץ, הרבה כח ולא פעם גם משאבים חומריים לא מבוטלים. להקים עסק זו משימה מורכבת, לא כל אחד מסוגל לה ולא כל אחד שמסוגל מעיז. על כל בעל עסק שמעיז בכל זאת יש לפחות חמישה שהיו רוצים ולא העיזו. והעבודה אח״כ לא קלה ולא פשוטה ורבים רבים העסקים שלא שורדים אפילו שלוש שנים.

אז אם העסק שלך קיים מזה זמן, זה ממש לא מובן מאליו!זהו הישג מדהים שאתה צריך כבעל עסק להיות גאה בו!

ומה קורה במציאות? בעלי עסקים רבים. שוכחים את ההישג הזה. הם טובעים לא פעם בשאלות תיפעול יום-יומיות, בשאלות שיווק ומכירות, ובנקים ומשכורות ועובדים ומה לא. פתאום יש המון צרות ומעט זמן להתבונן רגע ולראות שמפעל החיים הזה שווה הוקרה ! שווה הערכה וטפיחה על השכם בראש ובראשונה לך בעל העסק! חלמת, הגית, התלבטת והנה העסק חי קיים ונושם. הוא משרת לקוחות , הוא תורם ערך לסביבה והוא מפיק תפוקות יפות וטובות. אבל אתה בעל עסק כבר לא שם לב לגודל המהלך שלך לגודל היצירה שלך, אתה מקבל את העסק כמובן מאליו.

זהו חטא כלפי העסק! זהו חטא כלפי עצמך! – על כך אתה צריך לבקש סליחה. אתה צריך לחזור לימים שהתלבטת רבות, ששנתך נדדה, ולא היתה בטוח אם כדאי להקים את עסק. לימים הקשים שסימן שאלה גדול ריחף מעל ההישרדות של העסק שלך וצלחת אותם. בזכות תושייתך, בזכות נחישותך. זה לא מובן מאליו ועליך להוקיר את המפעל העסק ולהוקיר את עצמך.

ויתרת על החלום הגדול שלך בעסק, הסתפקת בעסק קטן ולא מזהיר

בתחילה הקמת עסק הוא דבר מלהיב. אנשים נוטים לפרגן למי שעושה את הצעד האמיץ ואפילו הבנקים בד״כ נדיבים בתחילת הדרך עם העסק. אבל  לנהל עסק ולקיים אותו כדבר שבשיגרה יום-יומית, זה כבר סיפור אחר. הרבה עבודה אפורה, בירוקטיה, תיקוני תקלות כיבוי שריפות ויש הרבה לחץ ועבודה.  בעלי עסקים רבים נוטים בשלב הזה לזנוח את הרעיון הגדול שהוביל אותם להרים את העסק, את החזון הגדול שדחף אותם קדימה ושאיפשר להם לעשות את הצעד הנדרש.

זהו חטא כלפי העסק וכלפי עצמך, בעל העסק. ההסתפקות במועט במקרה הזה איננה חיובית. ההסתפקות במועט, היא כניעה לבינוניות. ובינוניות לא יכולה להוביל לשמחה , לשפע, להגשמת חלומות ולחיים מלאי אנרגיה ותשוקה. ויתרת על העסק הגדול, עכשיו הזמן לחשוב שנית על העניין ולסגל מחשבה מחודשת. מחשבה מפוקחת אך אופטימימת

אם יכלת לחלום את העסק הגדול, אם יכלת לדמיין את המחוזות להם העסק שלך יגביה, אתה יכול להגשים. אתה יכול להשיג.

מעכשיו ולשנה הבאה אתה לא מוותר יותר על החלום, אתה לא תכנע לבינוניות, אתה תמצא דרך להשיג את המטרה הגדולה שלך.

התערבבת כבעל עסק יותר מדי עם העסק

אחד החטאים הכי קשים שאני פוגש. הוא קשה כי הוא נראה כמו משהו טבעי ואפילוו נכון ואידאלי. בעלי עסקים יזמים בד״כ הוגים רעיון ומיישמים אותו כל הדרך עד המימוש. הם מקימים עסק בעשר אצבעות ומשקיעים בו את כל נשמתם ונפשם. לפעמים השם האישי של בעל העסק הוא הכותרת של העסק. בעל העסק חושב נושם ומרגיש כל הזמן את המשוואה אני זה העסק והעסק זה אני.

נשמע טוב ונכון. אפילו הכרחי. הבעיה היא שמורב הזדהות נוצר עירבוב לא בריא שגורם לתקלות לא קטנות. בעל העסק שלא עשה את ההפרדות הנכונות נוטה להיפגע בשם העסק. כשלקוח אומר לא להצעה שיווקית שלו, או מסרב למכירה, או אפילו מתלנון על השירות בעל העסק נפגע, מגיב מהבטן לפעמים תוקף (״איך המנוול הזה אומר לא לי!!! ״) לפעמים מתקפל ונעלב. בכל מקרה הוא לא מגיב נכון. העירבוב הזה לפעמים לובש צורה של חוסר התחשבנות ברור בין הכלכלה של העסק לכלכלה האישית ווהמשפחתית.  מעבר לקשיים החשבונאים והחוקיים, יש קושי לעקוב ולדעת כמה עולה השירות, כמה עולות התשומות באמת ועוד. בעל העסק לפעמים מעביר כספים מהחשבון שלו לחשבון העסק, או הפוך ללא בקרה ללא תיכנון, ללא יכולת מעקב. התוצאה – לא ברור האם העסק מרוויח, לא ברור האם בעל העסק באמת מושך את המשכורת המגיעה לו והכי גרוע כעבור זמן יש תחושת מחנק כלכלי שאי אפשר לשים את האבצע על מקורה.

עכשיו הזמן לבקש סילחה מהעסק ולהחליט שזהו מעכשיו אתה תיצור הפרדות מתאימות. אתה אומנם בעל העסק, אבל כמו שכל הורה יודע אי אפשר ״לחנוק״ מרוב אהבה ושליטה את העסק. אתה צריך לדעת לשחרר, לתת עצמאות לעסק, לתת לו להתקדם למחוזות שלו  ולתת לך להתקדם למחוזות שלך. אתה צריך ללמוד ללכת יחד עם העסק ולהיפתח לרעיון  שהעסק הוא אמצעי חשוב, משמעותי שבאמצעותו אתה כבעל עסק רוצה להגשים את יעדך. אבל לקוח שאומר לך ״לא״ להצעת מכירה שלך, לא אומר לא כלפיך כלפי אישיותך. הוא פשוט אומר לא להצעה שלך, מטעמיו שלו. זה כל הסיפור. תפסיק לקחת ללב ולהיפגע סתם

השנה תלמד לעשות הפרדות בריאות, נכונות ומעצימות לך ולעסק.

ת׳כלס  – הזנחת את העסק , לא השקעת תשומת לב מספקת

זהו חטא כללי. נפוץ מאוד. האם יצא לך לחשוב השנה מדי פעם מחשבה בנוסח: ״העסק עובד פחות או יותר אז אולי אמקד את תשומת הלב שלי בדברים אחרים, העסק ימשיך לעבוד מימלא, לא יקרה כלום״ ומיד אח״כ אתה נוטה להזניח את הפיתוח, השיווק, המכירות, טיפול בתחזוקות תיפעוליות שונות ועוד ועד, כי הרי העסק בסדר ועובד.

כמו כל מערכת יחסים. ההזנחה היא אם כל חטאת. ואם ההזנחה נמשכת לאורך זמן תוצאותיה מתחילות לצוץ מהר מאוד: חוסר שביעות רצון לקוחות מתחיל להגיע, מכירות ושיווק מתחילים לקרטע, עובדים מתחילים לקטר ולחוש שבעל העסק ״לא בעניין״ ועוד ועוד. בטווח הבינוני כבר מתחלים לראות ירידות בהכנסות, ירידות ברווחיות ומכאן הדרך קצרה למצבי תקיעות ומשבר.

אתה פשוט מזניח!

אז הנה התיקון.  תפסק להזניח, תאמן את עצמך לחשוב ולראות את העסק שלך כישות שזקוקה לתשומת לבך באופן שוטף וקבוע. זה לא אומר שאתה לא יכול לעשות דברים אחרים, זה לא אומר שאין מקום לדברים אחרים, אחרת אתה תתערבב עם העסק, הוא החטא השלישי לעיל. אבל אתה בהחלט צריך ללמוד לאזן ולדעת מהי תשומת הלב המתאימה והנכונה לעסק שלך

תשומת לב מספקת לעסק תסייע לך להעצים, לפתח, לקדם את העסק על בסיס קבוע ולהגיע ליעדים החדשים שלך.

ועל מה אתה צריך לבקש סליחה מהעסק?

אם תקדיש כמה דקות למחשבות על מה אתה צריך לבקש סליחה מהעסק, תעשה את השלב הראשון ההכרחי לתיקון. תבטיח לעצמך שלפחות בדבר אחד אתה תשתפר בשנה הקרובה ותתקדם הלאה.

אני מזמין אותך להשאיר תגובה ולכתוב כאן על מה אתה מבקש סליחה. נלמד ביחד להיות טובים

קבל כאן את המדריך החנמי וגלה כיצד תוכל להפסיק להרגיש תקוע ולהגשים סוף סוף את החלום בעסק שלך

 

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

בחירה נכונה ביועץ עיסקי

איך לבחור יועץ עסקי מתאים לעסק?

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להשיג את היועץ המתאים ביותר לעסק שלך. לפני הכל יש ...

מרתון ומכירות

צעד אחד פשוט שיכול להגדיל מיידית את המכירות שלך!

נתחיל בסיפור אישי. לפני כשנתיים החלטתי לרוץ בפעם הראשונה חצי מרתון! קבלתי את ההחלטה הזאת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן