בית / חגים / איפה העסק שלכם עשה את הסוכה שלו?

איפה העסק שלכם עשה את הסוכה שלו?

השאלה בכותרת אולי קצת משונה אז הנה הנושא שאני רוצה לדבר עליו:

מה הקשר בין חג הסוכות לעסק שלך?

חג הסוכות מופיע במקרא בשם אחר: חג האסיף.

במקורו חג האסיף הוא החג שמציין את סיום העונה החקלאית  של השנה הקודמת. בני ישראל הקדומים סיימו בחודש תשרי את כל העובודות החקלאיות של הקיץ, פירות הקיץ נאספו זה מכבר לבתים והחקלאים יכלו בחודש זה קצת לנוח, להינות מפרי עמלם, ולהתכונן לשנה חקלאית חדשה.

זה היה פעם. כשרוב הכלכלה של אבותנו הקדומים היתה על החקלאות, ומשם התפתח חג האסיף שהוא חלק משרשרת חגים חקלאיים שמצויה במקרא: חג הפסח – חג הקציר, חג השבועות- חג הביכורים, וחג הסוכות – הוא חג האסיף.

אבל היום שפחות מ1.5% מאזרחי ישראל עוסקים בחקלאות, האם חג האסיף רלוונטי עבורנו? האם יש לחג האסיף מסר כלשהו עבורנו בעלי העסקים?

מהו ״האסיף״ הקדום , ומהו האסיף המודרני?

אבותינו הקדומים אספו את היבול אל בתיהם, מחסניהם וממגורותיהם. בעונה זו המחסנים היו בשיא התפוסה. כל הקציר, הפירות והיקבים התמלאו בכל התוצרת. האדם היה מסתובב בחצירו ובביתו וראה את כל השפע שהוא יצר ועמל עליו כל השנה. זה וודאי היה ממלא אותו שמחה ותחושת עושר ואולי גם תחושת כח. הנה אני החקלאי הזריז והאמיץ הצלחתי באמצעות תושייתי, כוחי וחכמתי המיוחדת לצלוח את העונות החקלאיות, להתגבר על מזיקים, להתגבר על עיכובים, ובעשר אצבעות הגעתי לשיא המוצלח הזה.

תחושת השמחה והגאווה יכלה להיות כל כך גדולה ומוחשית שיש שהסבירו שהמצווה לעשות סוכה באה בדיוק על מנת להזכיר לאדם בשל מי הטוב והשפע שהוא זכה להם. הטוב והשפע באו מבורא עולם שציווה אותו לצאת מביתו ולחיות שבוע ימים בסוכה ארעית וזמנית, על מנת להזכיר לו מי בעל הבית באמת.

כיום אין לנו קשר לעונות החקלאיות, אנחנו חיים בקצב חיים שביטל ודילג מעל עונות השנה, מעל היום והלילה, אנחנו יכולים לעבוד ולייצר בכל יום, בכל שעה ובכל עונה. האדם המודרני יצר לעצמו עולם משלו. משום כך אבד לנו הקשר לטבע, לחקלאות לסביבה החיה והנושמת. אנחנו מגישים דוחות ומאזנים בסוף השנה האזרחית אבל לא ממש חווים את ״האסיף״ של פעולתנו.

חג האסיף הוא הזמנה שלנו לאסוף את ההצלחות שלנו, את היבול שלנו.

נוכל לנצל את חג הסוכות הזה כדי להתחבר לתוכן הטבעי הזה של האסיף שלנו.

מהו האסיף שלנו כאנשים, כבעלי עסקים? האסיף שלנו מורכב מההצלחות, מהתוצאות, מהפעולות המבורכות ושנקטנו , משרשרת המאמצים שלנו במשך שנה תמימה שהניבה לנו את המקום שלנו יש לנו הזדמנות והזמנה נדירה להתבונן בזה.

אז אם אתה בעל עסק וודאי תוכל למנות ולספור את ההרחבות שביצעת השנה, את כמות המכירות, כמות הלקוחות שעמלת ושירתת, את כל הדברים שתיכננת בעבר והגעת אליהם. יש לך הזמנה פתוחה לאסוף אותם

אבל איך אפשר לאסוף אותם?

הנה הצעתי: העלה אותם על הכתב מנה את עשרת ההישיגים שלך בשנה שחלפה. עשרת ההשיגים שלך בין אם היתה לך שנה של התרחבות וצמיחה, בין אם היתה לך שנה של צימצום והתכנסות, בטוח בכל מקרה שאם העסק שלך קיים, עשית דברים טובים ששימרו אותו ושתיחזקו אותו. לפעמים הישג הוא גם צימצום וחיסול פעילויות מפסידות. מניעת נזקים וכד..

כתוב את הרשימה שלך, תנכיח אותה, ואם יש לך קצת אומץ חפש את העדויות הויזואליות לתוצאות שלך הפוך אותם לתמונות ותלה אותם בסוכה שלך, או סתם בבית שלך.

אם יש לך עניין להפוך את זה לכח מניע ודחוף קדימה את ההתפתחות שלך – שתף אחרים!

רבים במעלי העסקים לא שמים ללב כמה התהליך הזה חשוב וחיוני לבריאותם האישית והעיסקית. לדעת לשמוח על בטוב והשפע, לדעת לאסוף את ההצלחות, להכיר תודה והוקרה לכל מי שסייע לנו להגיע עד הלום.

אני אוהב להיות נאה דורש ונאה מקיים אז הנה שלושת ההשיגים  שאני אוסף השנה לסוכתי וגה לשתף בהם. וגם דרך נחמדה קצת להכיר אותי

השקת המאמנטש – המותג האימוני החדש שלי.

לאחר שנים רבות שעסקתי בהדרכה, בלימוד ובסיוע לבעלי עסקים, ובכלל לא ידעתי שאני כל כך אוהב את זה גיליתי השנה את המרחב שבו אני בא לידי ביטוי מיטבי. אימון אישי ועיסקי לבעלי cropped-logo-meamentsh.jpgעסקים, הצמחה ופיתוח של בעלי עסקים קטנים, עסקים בינוניים, טיפוח בעלי עסקים מרוויחים ומאושרים בעיסקיהם. לאחר תקופה שהייתי שכיר ופרילנסר במסגרות שונות החלטתי סוף סוף לפרוש כנפיים בעצמי ולפתח את המותג האימוני שלי – המאמנטש. בתהליך לא קל ומורכב גיבשתי אט אט את הקונספט שלי, את הקהל שלי ואת התרומה מיוחדת שאני הולך לתת עבורם.

המון חששות, פחדים, מה יגידו? מה יצא חן? מי בכלל צריך אותי, עוד מאמן בשוק רווי מאמנים יועצים וגורואים?!.. ועוד ועד שאלות כאלה. בדיוק כמו אותם שאלות, חששות ופחדים שאני חווה ופוגש יום יום מול המתאמנים שלי. לאט , בזהירות, בהיסוס מה אך גם באומץ ובנחישות השקתי בסוף את המותג שלי ״המאמנטש״ שבו ביטאתי את הזהות האישית והמקצועית החדשה שלי. ביססתי את הפעילות הראושנה והקהילה שלי החלה לקרום עור וגידים ולגדול בקביעות וברציפות, ואיתה גם הפעילויות האימוניות הראשונות תחת המותג הזה.

על כך אני מודה ושמח מאוד. זהו האסיף הראשון ברשימה שלי לשנה שעברה

ריצת חצי המרתון הראשונה שלי

השנה רצתי חצי מרתון פעם ראשונה בחיים שלי. הפתעתי את עצמי ואת סביבתי כשהחלטתי 7 שבועות לפני מרתון ירושלים לרוץ חצי מרתון! עד אז רצתי בקושי 6 ק״מ ולא היה לי שום ניסיון ZalemOti_4662237_rs06453בריצות ארוכות. עד עכשיו לא ברור לי מאיפה זה הגיע אלי, אבל חשתי באופן ברור שאני רוצה לעשות את זה, ושהחוויה הזו תחשוף אותי למרחב חדש בחיי. ואכן לא היה לי שמץ מושג איך עושים את זה איך עולים  מ6 ק״מ ל21??

אספתי מידע מהיר ככל שיכולתי מרצים חובבים, בניתי לי על סמך התובנות האלו, תוכנית יעדים וסוג של תוכנית אימונים אישית, ויצאתי לדרך. משבוע לשבוע הגברתי את הק״מ השבועי ולהפתעתי הצלחתי כל שבוע לעלות לריצה ארוכה יותר עד שהגעתי באימונים למרחק של 18 ק״מ. באותו רגע, הבנתי שאני אוכל לצלוח את המשימה, אני הולך לעשות את זה. למרות זאת עוד היייתי בחששות גדולים מפני התוואי ההררי של המרתון בירושלים, והשאלה הגדולה איך כל ההכנה הזו תעבוד בסוף במירוץ עצמו?

יום המירוץ הזה הפך בקלות לאחד הימים המאושרים בחיי, זכיתי בו לחוויה מדהימה של מסוגלות, פיתוח יכולת וחוויה עצומה שדימיתי אותה ללידה מחדש ממש. בקו הסיום פגשתי את שני בני הגדולים שהצטרפו אלי יחד עם אישיתי ויחד איתם חצינו יחד את קו הסיום.

ריצת חצי המרתוון הזו , פתחה אצלי את התיאבון ומאז אני מתמיד בריצה ומתפתח לריצות ארוכות ומציב יעדים חדשים להמשך.

 הטיול המשפחתי הגדול להרי הרוקיס וארה״ב

שנת תשע״ד הסתיימה עבורי בחוויה יוצאת דופן של טיול משפחתי לחו״ל. החוויה הזו נבעה באופן ישיר מתהליך בירור פנימי שערכתי וחשפתי בו את המקום החשוב של משפחתי בחיי. מתוך כך התפתח הרצון ללכד את בני משפחתי ולחוות איתם חווית חיים ייחודית. והדרך הטובה שחשבנו עליה אישתי ואני הוא באמצעות טיול קראוונים לארה״ב וקדנדה. וכך לאחר חודשים של הכנה יצאנו למסע אישתי אני וחמשת ילדינו, DSC_0303_2נדחסנו בקראוון של 8 מ״ר ולמדנו לחוש פיזית אחד את השני, להיות בנוכחות וחיכוך שיא ולחיות בניתוק מוחלט מהחיים הרגילים שלנו. את ״הצינוק״ הזה העברנו בנופים מדהימים של טבע, נחלים שוצפים , אגמים בצבי טורקיז מרהיבים, הרים נישאים מושלגים, דובים, יעלים וציפורים מרשימות. ממש תיבת נוח קטנה. לפני ואחרי המסע המופלא הזה, התפנקנו בביקור אצל בני משפחה אהובים בניו יורק ובסן פרנסיסקו ולמדנו על החיים השונים של קרובינו.

הטיול הזה הפך לציון שיא משפחתי ונצרב בתודעתנו כסימן המובהק ללכידות המשפחתית שזכינו לה

אז הנה שיתפתי באסיף שלי. פתאום לאחר הכתיבה ומתן הפומביות זה נראה כאילו לא היו בעיות ואתגרים השנה, אז זהו שהיו אף היו אבל אין ספק שתירגול השריר של בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, הוא תירגול חשוב שנותן פרספרקטיבה נעימה לחיים. אז למה לא.

הנה התרגיל ההזמנה וההזדמנות שלכם : כיתבו אתם את עשרת האירועים/הדברים שהם האסיף שלכם מהשנה החולפת בתחום האישי והעסיקי כיתבו אותם, פרטו כיצד הם השפיעו לטובה על חייכם לטווח הארוך. מתוכם ביחרו את שלושת האירועים המשמעותיים בעיניכם ושתפו כאן בתגובה לפוסט. אני מבטיח התייחסות משלי. ואתם הקוראים מוזמנים לקרוא את הרישמות כאן, לפרגן ולתמוך.

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

מאמן אישי לעסק שלך

הרגע המאושר הזה

הרגע המאושר הזה שאתה חש שהגעת לפסגה, שהגעת למקום שרצית. הרגע הזה שאתה מרגיש שכל ...

ייעוץ עיסקי להצלחה עיסקית

סידרת הדרכות – כך תכפיל את העסק שלך

פעמים רבות מגיעים אלי בעלי עסקים עם מבט מבואס כזה בעיניים ומתלוננים בפני שהם ממש ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן