בית / אימון עיסקי / איך לשכור את האנשים הכי מתאימים לעסק?

איך לשכור את האנשים הכי מתאימים לעסק?

עסקים גדולים מחזיקים בד״כ יחידת משאבי אנוש מקצועית שמבצעת עבורם את תהליכי האיתור, המיון והאיוש של משרות ותפקידים בארגון.הדרך הנכונה לשכור עובד

אבל בעסקים קטנים, זו עוד אחת מהמטלות שנופלת על כתפיו של בעל העסק.

בעלי עסקים קטנים מוצאים את עצמם עומדים מול הצורך בהרחבת העסק ובהעסקת עובדים נוספים על מנת לקדם את העסק שלהם.

זהו ללא ספק אחד האתגרים המורכבים ביותר לבעל עסק קטן שלא מיומן בכך. הרבה פעמים בעל העסק נדרש לעשות זאת לאחר תקופה שהוא עובד ״סולו״ בעסק והוא רגיל שהכל נמצא תחת שליטתו ונעשה בהתאם לסטנדרטים שלו. הכנסת עובד חדש ונוסף לעסק דורשת התארגנות עסקית, תפעולית, פיננסית ואף מנטאלית לא פשוטה.

בשל המורכבות של התהליכים הללו, קורות לא פעם תקלות שונות ושגיאות שגורמות לבעל העסק לטעות ולשכור את האנשים הלא נכונים ולהתבאס לא מעט אח״כ.

סיגל, בעלת עסק קטן לשירותים אישיים, הגיעה אלי לאחר שניסתה כמה פעמים להגדיל את העסק שלה ולשכור עובדת שתבצע עבורה תהליכי ייעוץ ומכירה של השירותים שלה.

היא היתה מתוסכלת שלמרות מאמציה היא לא הצליחה למצוא את העובדת המתאימה ולאחר ששכרה מישהי, נוכחה לדעת שהיא לא מתאימה. למדתי איתה את התהליכים שהיא עשתה בעבר והפקתי עבורה סדרה של שיפורים לתהליך מחודש.

איך עזרתי לה?

שאלתי אותה על מהות התפקיד שהיא רוצה לאייש ועל הדרישות שנובעות ממנו.

ביקשתי ממנה לחלק את הדרישות לשני סוגים:

דרישות ״קשות״ – דרישות המתייחסות לכישורים, הסמכות, ידע וכד'. הדרישות הללו נקראות כך כי ניתן להציג אותן במספרים, נתונים, תעודות וכד'.

דרישות ״רכות״ – אלו דרישות המתייחסות להבטי האופי, האישיות, המוטיבציה, האינטילגנציה הרגשית וכד'. דרישות אלו נקראות כך כי הן נלמדות מתוך תצפית והתרשמות אישית.

ביקשתי ממנה לכתוב באופן מסודר את תכולת התפקיד אותו היא רוצה לאייש ולהקפיד לנסח בו את שני הצדדים, הקשים והרכים.

לאחר מכן ביקשתי ממנה להכין סימולציה של ביצוע התפקיד. מכיוון שהיה מדובר בתהליך ייעוץ ומכירה, היא הכינה בהנחייתי תסריט לשיחת ייעוץ שמתאימה לסימולציה.

לאחר שהשלמנו את הכנת החומרים, ניגשנו לביצוע המיון.

סיגל פירסמה את הצעת העבודה והזמינה אנשים לשלוח קורות חיים. את קורות החיים היא אספה ומיינה, ולמתאימים היא שלחה את תיאור התפקיד הארוך והזמנה לראיון טלפוני.

בעקבות הראיון הטלפוני, היא זיהתה כ-5 מועמדים רלוונטיים ולהם היא שלחה את סרטי הסימולציה וביקשה מהמועמדים לתאם זמן לביצוע הסימולציה.

כאן ביקשתי מסיגל לעצור ולבצע איתי את שיחת הסימולציה, כשאני מגלם את תפקיד המועמד.

ביקשתי מסיגל להניח בצד את השיפוט שלה כבעלת עסק ולהיכנס לנעליים של הלקוח הפוטנציאלי המצוי. ביקשתי ממנה לחוש מתוך עמדה זו האם אני ״מוכר״ לה את השירות.

סיגל תירגלה זאת פעמיים ויצאה לדרך. מהשיחות שהיא ביצעה היה קל לה לזהות מי מבין המועמדים יכול לספק לה את התוצאות הטובות ביותר עבור השקעתה. לאחר ששיקללה את התחושה שלה עם תכונות האופי הנדרשות, היתה בידיה רשימת שמות עם תיעדוף ברור מבחינתה.

תהליך הייעוץ כולו היה מאוד קצר ועוצמתי ועזר לסיגל להתמקד במטרות שלה באופן בהיר. בעקבותיו היא הגיעה מצאה מהר אל העובדת המתאימה לה, בלי לבזבז משאבים מיותרים.

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

החשש מהצלחה

איך נראה פחד מההצלחה

חווי היא לקוחה שלי. אומנם היא לא מתאמנת איתי כבר הרבה זמן, אבל מבחינתי פעם ...

לקוח ללא חלום

כשלקוח מוותר על החלום שלו

אחד הרגעים הקשים לי כמאמן הוא המפגש עם לקוח שמוותר. כשבעל עסק מחליט שהוא לא ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן