בית / אימון עיסקי / איך לבחור מאמן עסקי מתאים עבורך?

איך לבחור מאמן עסקי מתאים עבורך?

בחירת מאמן עיסקיאם הגדרת צורך ברור למצוא עבורך מאמן עסקי, אני משער שאתה ער לאבחנה שבין יועץ עסקי למאמן עסקי. ההיצע גדול של מאמנים ושל יועצים מטשטש את ההבדלים ביניהם ונדמה שהם עושים את אותו דבר. לכן חשוב להגדיר מראש את הציפיות המתאימות מול ההיצע בשוק. כך תקבל את מה שאתה מחפש!

מה בעצם עושה עבורך מאמן עסקי?

מאמן עסקי עוזר לך, המתאמן בעל העסק, להתפתח בצד האישיותי-מקצועי שלך, לזהות את החוזקות שלך כבעל עסק, לזהות את החסמים שלך, את תיקרות הזכוכית, את הפרדיגמות שמונעות ממך להתקדם, לעזור לך להתחבר למוקדי המוטיבציה שלך ומשם לחזק את כוחות שלך למצוא את היעד הראוי להגיע אליו ואת הדרך הטובה לעשות זאת.

הנחת העבודה של האימון העסקי היא שאת ההתפתחות העסקית ניתן לעשות על ידי פיתוח אישיות בעל העסק. ככל שאישיות בעל העסק תתפתח גם העסק יתפתח.

מטבע הדברים, זיהוי המאמן העסקי המתאים הוא מלאכה עדינה ומורכבת שדורשת השקעה ממוקדת של ידי המתאמנים הפוטנציאליים.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לזהות את המאמן המתאים לך:

טיפ 1 – הכי טוב המלצות אישיות!

לא תמיד זה אפשרי, אבל נסה לאתר מבין חבריך בעלי העסקים כאלה שמכירים אותך וחוו תהליך טוב עם מאמן עסקי משמעותי. בקש לקבל את שמו ולמד עליו ממקורות אינטרנטיים שונים. נסה להעריך עם חברך מה הנקודות המשמעותיות שבזכותן הוא חושב שגם לך המאמן הזה יועיל.

טיפ 2 – קרא בעיון את סיפורי ההצלחה של המאמן

מאמנים עסקיים נוהגים לשלב בחומר הפירסומי שלהם סיפורי הצלחה של לקוחות. לעיתים הסיפורים מופיעים באתר באופן כתוב או בצורת סרטונים. ברור שהסיפורים יציגו את ההצלחות של המאמן והלקוחות, אך חשוב לנסות לזהות באיזה אופן מוצגת ההצלחה. האם ההצלחה מוצגת כפונקציה של מקצועיות המאמן או כפונקציה של תהליך משמעותי של המתאמן? האם ההצלחה ממוקדת בהשגת תוצאה או בפיתוח תהליכי נכון? קריאה ביקורתית של הטקסטים האלו עשויה ללמד הרבה על מודל תפיסת ההצלחה של המאמן ועליך להעריך האם היא מתאימה לך.

טיפ 3 – תמיד תבחן כמה אפשריות במקביל

זה טיפ נכון להרבה תהליכי רכישה, אבל בתהליך זיהוי מאמן עסקי מתאים הוא חשוב ביותר. הדרך לזהות ולאפיין נכון את המאמן המתאים עוברת דרך השוואה בין מספר מאמנים. אין צורך לבדוק כמות גדולה, כדאי לזהות 2-3 מאמנים פוטנצאליים שעוברים סינון ראשוני ואיתם להיפגש. בעקבות הפגישה כדי לפנות ״זמן ריק״ לחשיבה ולהתבוננות ומתוכו לזהות מי מהמועמדים מדבר אליך ביותר.

טיפ 4 – תקופת התנסות

כשם שאי אפשר להתרשם האם בגד מסוים מתאים לך בלי למדוד אותו, כך למרות כל ההכנות מראש, יהיה קשה להעריך האם המאמן מתאים ללא תקופת התנסות. כדאי לבקש מהמאמן תקופת התנסות של כחודש לבדיקת התאמה ראשונית והתקדמות.

טיפ 5 – תוכנית אימון או פגישות אימון

האם המאמן מציע תוכנית אימון או פגישות אימון? יש יתרון גודל לתוכנית אימון על פני סדרת פגישות. תוכנית אימון מתמקדת מראש בפרק זמן תחום ובתהליך סדור שמחייב הגדרות מטרה ומשימה ברורות. באופן זה קל לזהות את ההתקדמות ואת התוצאות הרצויות בבהירות. זה עדיף על פני פגישות אימון שאין להן תקופה מוגדרת.

באופן אישי אני מעדיף צורת עבודה זו שמאפשרת גם לי, המאמן, וגם למתאמן להבהיר טוב יותר המטרות והיעדים ולהעריך את תהליך השגתם באופן ברור.

אם אתה מעניין לבדוק את התאמתך לאחת מתוכניות האימון שלי, אתה מוזמן למלא את השאלון הבא ואצור איתך קשר.

<שאלון>

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

החשש מהצלחה

איך נראה פחד מההצלחה

חווי היא לקוחה שלי. אומנם היא לא מתאמנת איתי כבר הרבה זמן, אבל מבחינתי פעם ...

לקוח ללא חלום

כשלקוח מוותר על החלום שלו

אחד הרגעים הקשים לי כמאמן הוא המפגש עם לקוח שמוותר. כשבעל עסק מחליט שהוא לא ...

דילוג לתוכן