בית / אימון עיסקי / מה יהפוך אותך לאוטוריטה בתחום שלך

מה יהפוך אותך לאוטוריטה בתחום שלך

בעלי עסקים שנותנים שירותים אישיים-מקצועיים, שואפים להיות אוטוריטה בתחום שלהם.

בעלי עסקים, כגון עורכי דין, מאמנים, דיאטניות, מורים, רואי חשבון וכו׳, יודעים שהכסף הגדול בענפים שלהם הולך למי שמוכר בציבור כמומחה. הסכומים הגבוהים ביותר הולכים למי שהשוק מעריך שהוא אוטוריטה.

חק פארטו הידוע חל גם כאן ו-20% מהענף מקבלים 80% מההכנסות!

מכאן שהשאיפה הזו טבעית ביותר לכל בעל עסק שרוצה להתקדם ולבסס את העסק שלו.

אבל איך עושים את זה?

מזה זמן שאני עוקב וחוקר את הנושא הזה. הכנתי לעצמי רשימה של מספר אוטוריטות בתחומים שונים ובחנתי את התנהלותם לאורך זמן. ברור לי שפיצוח הנוסחה הנכונה של האוטוריטות יכולה להניב תובנות חשובות ביותר.

אספתי כאן כמה מאפיינים שמלמדים מה מאפיין אוטוריטות בתחומם וניתן ללמוד מהם מה כדאי לעשות על מנת להפוך לאוטוריטה.

‏א.      אוטוריטה תמיד מופיעה בתחום מוגדר מאוד

אוטוריטות מופיעות תמיד בתחום מסוים ומתמקדות בו. בד״כ הן מתמחות בתת נישה מוגדרת וכך קל לקהל לזהות את האוטוריטה ולתקשר איתה. למעשה כל אוטוריטה ממתגת את עצמה באופן מסוים מול הקהל. עו״ד ציון עמיר, לדוגמא, הוא אוטוריטה בתחומו ותמיד מופיע בדמות סניגור של בעלי צווארון לבן בתפקידים רמים. אלון גל מופיע תמיד כאוטוריטה שמתמחה באימון של אנשים רגילים לתוצאות פורצות דרך ועוד כהנה וכהנה דוגמאות. תמיד התחום מוגדר והרבה פעמים גם תת הנישה מוגדרת.

‏ב.      הערך המוסף של האוטוריטה תמיד ברור

לכל אוטוריטה יש ערך מוסף בדמות סיפור חיים מיוחד, שילוב של תחום התמחות נוסף, ניסיון יוצא דופן וכד׳. בכך קל להבדיל את האוטוריטה מהאחרים וקל גם להבין במה היא עדיפה על פני אחרים. הנה כמה דוגמאות. הרב עובדיה יוסף ז״ל היה אוטוריטה של פסיקת הלכה והנהגת ציבור, והערך המוסף שלו היה זיכרון פנומאנלי של מקורות וספרי קודש. מהצד האחר, דולנד טראמפ, יזם ואיל נדל״ן אמריקאי, מופיע כאוטוריטה בתחום היזמות והערך המוסף שלו הוא סיפור חיים מדהים של מי שפשט את הרגל עם חובות של מאות מיליוני דולרים ולמרות זאת הצליח להשתקם ולבנות את עצמו מחדש כאיל נדל״ן.

ג.  אוטוריטות תמיד חולקות את הידע שלהם עם הציבור הרחב בחינם

אוטוריטות מופיעות במדיה, בספרים, באתרים ובמדיה חברתית ותמיד חולקות את הידע שלהן בחינם עם הציבור. הן גם יודעות לספק שירותים בתשלום ולגבות עליהם סכומי כסף גבוהים במיוחד, אבל תמיד יש להן גישה לציבור הרחב באופנים שונים והן תמיד מציעות ידע משובח בחינם ולכל דורש.

ד. אוטוריטות מתמחות בהופעה במדיה מסוימת ומוגדרת

אוטוריטות נוהגות לתפוס בעלות על הופעה במדיה מסוימת שם הן מתמחות. יש שמתמחים בהופעה טלוויזיונית, יש שמתמחים בהרצאות מול קהל ויש מי שמתמחה בבלוגים או במדיה חברתית. האוטוריטות תמיד יעדיפו להופיע במדיה המסוימת הזו ולתפוס בה נוכחות. זה מקל על הקהל למצוא ומקל מאוד על האוטוריטה לעבוד עם חוזקותיה במדיה הזו.

מבין הפוליטיקאים, ניתן לזהות את יאיר לפיד ושלי יחימוביץ' כמי שמתמחים בהופעה בפייסבוק. ההתמחות שלהם מתבטאת בכך שהרבה פעמים כשרוצים לציין את דעותיהם בכלי התקשרות הרגילים מצטטים את דף הפייסבוק שלהם. הבעלות שלהם על ההופעה בפייסבוק נותנת לשניהם הזדמנות מצוינת לעבוד עם החוזקה שלהם בתחום הכתיבה והזדמנות מצויינת לקהל לצרוך את רעיונותיהם במקום נגיש ונוח.

המחקר שלי עדיין בהתהוות ולכן הייתי שמח לקבל מכם רעיונות נוספים מה מאפיין אוטוריטות.

 

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

החשש מהצלחה

איך נראה פחד מההצלחה

חווי היא לקוחה שלי. אומנם היא לא מתאמנת איתי כבר הרבה זמן, אבל מבחינתי פעם ...

לקוח ללא חלום

כשלקוח מוותר על החלום שלו

אחד הרגעים הקשים לי כמאמן הוא המפגש עם לקוח שמוותר. כשבעל עסק מחליט שהוא לא ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן