בית / אימון עיסקי / מה המחסום הכי קשה לבעלי עסקים קטנים?

מה המחסום הכי קשה לבעלי עסקים קטנים?

בעלי עסקים מגיעים לאימון ולייעוץ עסקי מתוך תחושה, שלעיתים הופכת למצוקה, שהעסק הקטן לא מספיק להם. אני מאמן הרבה בעלי עסקים מסוגים שונים ותמיד הסתקרנתי לחקור את הנקודה בה בעל עסק קטן מגדיל את העסק שלו והופך אותו לעסק גדול ואת עצמו לבעל עסק גדול.

בכל תהליך אימון שכזה, אני בודק מול המתאמן מה הצורך המוגדר, באיזה מישור הקושי שלו מתבטא- בשיווק ומכירות, באסטרטגיה העסקית, במבנה הפיננסי וכד'.

אחרי שמגדירים את הצורך ואת היעדים להשגה, ניגשים לשלב פיתוח הפתרון.

אחרי שמתקנים ומשפרים, מגיע שלב ההתאמה וההפעלה.

הרבה בעלי עסקים נתקעים בדיוק בשלב הזה.

המון זמן שברתי את הראש למה זה קורה. כמי שמלווה ונמצא מחוץ למתאמן, ברור לי כשמש שהפעילות וההוצאה לאור של התוכנית ע"י המתאמן, תוביל מיידית לתוצאות רצויות, אבל המון בעלי עסקים נתקעים בדיוק בנקודה הזו.

במקרים מסוימים הם דוחים עוד ועוד את ביצוע הפעולה, במקרים מסוימים הם פתאום ״חולים״ או יוצאים לחופשה, במקרים אחרים הם מעלים פתאום בעיות דחופות אחרות שדורשות פיתרון מתוך מגמה לדחות את ההוצאה לפועל של התוכנית, ויש מקרים קשים שהם אפילו עוזבים את האימון מבלי להשאיר זכר.

למה?

מה קורה?

לאחר הרבה מפגשים שכאלה זיהיתי את הדפוס הזה וגיליתי שכל מהלך שכזה אמור לשנות באופן יסודי את חיי בעל העסק. כשבעלי עסקים באים להגדיל את העסק, הם באים ליצור שינוי מסדר גודל שני. זה לא שינוי מסוג ״עוד מאותו דבר״, הם מחפשים את הרמה הבאה, את השלב הבא של התקדמות העסק שלהם.

הם מבינים את זה וגם חושבים שהם מוכנים לזה. זאת תמיד הכנה רציונאלית ומסודרת, אבל הרבה פעמים הם לא מכינים את עצמם מנטאלית לשינוי המתבקש.

להגדיל את העסק אומר לפעמים לקחת עובד שכיר ולהתחייב לשלם לו משכורת! – זה מפחיד.

להגדיל את העסק אומר לשווק ליותר אנשים ולמכור את עצמך חזק יותר – זה חושפני.

להגדיל את העסק אומר לפעמים לשחק במגרש של הגדולים וגם לחטוף – זה עשוי להרתיע.

ועוד כהנה וכהנה פחדים שצצים ועולים.

הפחדים האלו לא מופיעים בתחילת הדרך אלא ב״מאני טיים״.

מה עושים?

אני מזהה את הנקודה הזו במהירות ומיד מניח אותה כאופציה לבדיקה עם המתאמן. אני בודק איתו האם הוא מוכן להיפתח ולשתף את עולמו הפנימי על מנת לזהות את המחסום. זיהוי סוג וטיב המחסום חיוני מאוד על מנת להתאים לו את הטיפול הנכון.

מתאמנים שמסוגלים להתקדם עם זה זוכים לרווח כפול!

הם מרוויחים את היכולת לזהות את שורש הבעיה שתוקעת את ההתקדמות העסקית שלהם בזמן אמת ומקבלים הזדמנות לשפר בזמן אמת ולהשיג את היעדים שלהם!

והם מרוויחים את היכולת לזהות מרחב מדהים של הקשר בין הפנים והחוץ שלהם. במרחב הזה הם לומדים לזהות כיצד תוצאות שונות שהם חווים בכל אחד מתחומי החיים, בזוגיות, במשפחתה, ביחסים החברתיים, בהורות ועוד ועוד, נובעות מאמונות פנימיות, מהרגלים, מתפיסות ופרדיגמות שמוטבעות בהם מעברם, והם גם לומדים לזהות כיצד המישורים האלו משפיעים על התוצאות שלהם במישורים אחרים.

ואז מגיע הבונוס.

בעל העסק מגלה שהוא לא רק הגדיל ופיתח את העסק, הוא פיתח את המכונה הכי חשובה בעסק, הוא שכלל את מקור האנרגיה האולטימטיבי של העסק שלו, הוא שידרג את תשתית הקיום שלו.

הוא שידרג את עצמו.

לכן לא פעם אני שומע מהמתאמנים שלי את המילים: ״אני אדם חדש״!

ואתה חשבת שזה רק עניין של טכניקה וטריקים. אז זהו, שלא.

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

לקוח ללא חלום

כשלקוח מוותר על החלום שלו

אחד הרגעים הקשים לי כמאמן הוא המפגש עם לקוח שמוותר. כשבעל עסק מחליט שהוא לא ...

3 טעויות נפוצות

מה הן שלוש הטעויות הקריטיות בשיווק שבעלי עסקים עושים בלי משים?

כל לקוח שני שמגיע אלי, רוצה לשפר את השיווק העסקי שלו. זה מובן לחלוטין. השיווק ...

דילוג לתוכן