בית / ביקרות ספרים / מבחן העוצמות

מבחן העוצמות

עכשיו -  גלה את חוזקותיך
עכשיו – גלה את חוזקותיך

ספרות ההתפתחות האישית גדושה ועצומה וכוללת היום ספרים רבים בעלי גישות מגוונות. ספרות זו, שהחלה בכמה ספרים בתחילת המאה העשרים, הלכה והתעצמה בשנים הללו והתגוונה לנושאים כמו מוטיבציה, אימון, עושר, בריאות ועוד.

המדפים עמוסים בספרים וכותבים חדשים ווותיקים.

לא פעם שואלים אותי על איזה ספר אני הכי ממליץ?

איזה ספר מבין הספרים הרבים יכול לתת מפתח משמעותי לכניסה לתחום ההתפחות האישית?

אני מניח שלכל מאמן אישי ועסקי תהיה תשובה משלו ואין שני מאמנים שיענו אותה תשובה.

אז מה הספר שאני ממליץ עליו?

לפני שאמשיך, אניח כמה הנחות  לגבי מי הוא השואל ואנסה לכוון את השאלה אליו.

השואל הוא גבר או אישה, שמרגישים תקיעות כלשהי בחייהם. זה יכול להיות במישורים שונים: אישיים, עסקיים, פרטיים, משפחתיים, פיננסיים, בריאותיים ועוד ועוד. השואל ניסה וחיפש פיתרונות שונים, אולי אפילו קרא כמה ספרים. לאחרונה הוא אולי נחשף לתחום ההתפתחות אישית, ראה סרטון או שניים, קרא ספר אחד או יותר והתגלה לו עולם ידע רחב מאוד שמכיל זרמים שונים, סגנונות שונים והיגדים מגוונים. הוא מרגיש שהוא ״הולך לאיבוד״ ומחפש נקודת עוגן כלשהי שתעשה לו סדר, אבל הוא לא מחפש משהו אקדמאי או ערטילאי. הוא שואף למשהו מעשי שיתן לו בסיס להתקדם הלאה. הוא מחפש משהו שיהיה משמעותי מספיק, אך שיהיה ברור, נגיש ושייתן לו תבונות בהירות.

לשואל הזה אני רוצה לענות כאן בפוסט זה.

את השואל הזה אני מכיר היטב כי גם אני הייתי במצב דומה ומתוך מצבי וההתמודדות שלי, למדתי כיצד לעזור ולפתח את המתאמנים שלי. באותה עת חיפשתי נקודת עוגן שאוכל להתחיל לבנות ממנה את ההתפתחות האישית שלי ואז נפל לידי הספר ״עכשיו גלה את חוזקותיך״.

הספר הזה הוא למעשה מבוא למבחן שמתבצע באינטרנט ובסופו הנבחן מקבל מייל עם תיאור של 5 החוזקות שלו.

הספר נכתב על ידי חוקרים במכון גאלופ, מכון למחקרים פסיכולגיים וחברתיים עולמי, והוא מביא שיטה שגובשה על סמך כמה מיליוני שאלונים שהועברו בין נבחנים ונבדקים שונים. החוקרים איתרו 34 חוזקות באוכלוסייה. לכל אחד מאיתנו יש רמה מסוימת של כל אחת מהחוזקות הללו, אבל לכל אחד יש שילוב מיוחד משלו מבין שלל החוזקות שהוא צירוף חמשת החוזקות המובהקות ביותר שלו.

על פי החוקרים, באמצעות מבחן בן כ-166 שאלות אמריקאיות, ניתן לזהות את 5 החוזקות של כל אדם ועל ידי כך לעזור לו לאתר את הדרכים כיצד למקסם את הפוטנציאל שלו.

ההנחה שעומדת ביסוד הגישה של החוקרים הללו היא שההתפתחות הטובה ביותר שאדם יכול לעשות היא על ידי ניצול החוזקות שלו באופן מיטבי. במקום לתקן את החולשות או להתעמת עם המקומות שקשה לנו, אנחנו יכולים לנצל את החוזקות שלנו להתקדם הרבה יותר מהר.!

הספר מציג באופן קל ובהיר את השיטה, סוקר את 34 העוצמות ונותן הנחיות כלליות כיצד לבצע את המבחן. עם הספר מקבלים כתובת אתר אינטרנט וקוד כניסה למבחן. הספר והמבחן נותנים לשואל שלנו הזדמנות נהדרת להתבונן באזורים החזקים, המוארים, ומטבע הדברים, גם השמחים שלו. מאזורים אלו קל הרבה יותר לפתח שינויים, התקדמות והישגים.

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

לקוח ללא חלום

כשלקוח מוותר על החלום שלו

אחד הרגעים הקשים לי כמאמן הוא המפגש עם לקוח שמוותר. כשבעל עסק מחליט שהוא לא ...

3 טעויות נפוצות

מה הן שלוש הטעויות הקריטיות בשיווק שבעלי עסקים עושים בלי משים?

כל לקוח שני שמגיע אלי, רוצה לשפר את השיווק העסקי שלו. זה מובן לחלוטין. השיווק ...

דילוג לתוכן