בית / בלוג / מה הן חמש הטעויות השכיחות שעושים בעלי עסקים בשיווק האינטנרטי

מה הן חמש הטעויות השכיחות שעושים בעלי עסקים בשיווק האינטנרטי

אף אחד לא עושה טעויות בכוונה, בטח לא בעלי עסקים שרוצים לשווק הכי טוב שאפשר את העסק שלהם.

בכל זאת אני מוצא המון פעמים את השגיאות הבאות שבעלי עסקים עושים בשיווק באינטרנט, שנובעות בעיקר מחוסר ידע.

הנה הטעויות, ועוד יותר חשוב- הנה הדרכים להימנע מהן.

טעות 1 – לא בונים מערך של כלי שיווק אינטרנטי

שיווק באינטנרט אינו התמקדות בכלי אחד, כגון: פירסום בפייסבוק, בלוג או שיווק ברשימות תפוצה. כמו שנגר לא מחזיק רק כלי עבודה אחד בארגז הכלים שלו אלא משתדל להרחיב את אוצר הכלים שלו ככל הניתן על מנת לאפשר לעצמו פעולות מקצועיות מגוונות, כך בשיווק אינטרנטי יש צורך לבנות אסטרטגיה שבנויה ממספר כלים.

שיווק מיטבי באינטרנט משתמש ומקשר בין מספר כלים כגון: קידום ממומן, קידום אורגני, רשימת תפוצה, יוטיוב, רשתות חברתיות, בלוג, ועוד.

הרעיון פשוט מאוד- מי שמגיע לערוץ היוטיוב שלך יכול ״לזרום״ לבלוג, משם לדף הנחיתה, משם לרשימת התפוצה ומשם בדיוורים שונים לדפי מכירה. יצירת הכלים והקישורים ביניהם היא אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית של העסק.

טעות 2 – לא מנטרים את אפקטיביות הכלים

בעלי עסקים רבים מתפעלים מערך שיווק אינטרנטי, אך לא תמיד מנטרים אותו ויודעים להעריך את האפקטיביות שלהו. כתוצאה מכך הם לא יודעים אלו כלים כדאי לחזק ואלו כלים צריך למטב ולשפר. הכרת האפקטיביות של כלי השיווק היא היכולת לדעת את מחיר הפקת התוצאה השיווקית הרצויה.

לדוגמא, ניתן להפיק לידים מפרסום ממומן בגוגל או מפרסום ממומן בפייסבוק ואפילו בשימוש באותו דף נחיתה, אבל המחירים יכולים להיות שונים ואיכות הליד יכולה גם להשתנות. אם בעל העסק לא יודע באיזה מחיר ובאיזו איכות הוא מפיק ליד מכל אחד מהמקורות, איך ידע באיזה אפיק כדאי לו להשקיע יותר?!

מעבר לכך, גם למקורות ״חינמיים״ יש עלויות שמתבטאות בעיקר בהשקעת זמן עבודה של בעל העסק או עובדיו. גם את זה צריך לכמת ולהכניס לשיקלול.

טעות 3 – חושבים ״רשימה״ ולא ״קהילה״

הכלי הוותיק ביותר בשיווק אינטרנטי הוא המייל באמצעות רשימות התפוצה. בתחילת ימי השיווק האינטרנטי, הכלי הזה היה כמעט כלי בלעדי והתפתחו שיטות שיווק מול ״הרשימה״. המאפיין של הנמענים ברשימת התפוצה הוא שהם די אנונימיים ובד״כ אפיק התקשורת איתם הוא חד סיטרי. בשנים האחרונות, מאז התפתחות הרשתות החברתיות, השיווק האינטרנטי התפתח מאוד. החלו להיווצר ״קהילות״ סביב פעילויות ברשתות החברתיות ואף סביב הבלוגים של בעלי העסקים. בקהילה התקשורת היא דו-סיטרית והנמענים מזוהים באופן אישי בד״כ. אופי הדיוור ומסריו חייבים להשתנות. הרבה בעלי עסקים טועים כשהם עדיין מקיימים תקשורת מול ״רשימה״ ולא מול ״קהילה״.

טעות 4 – לא מציבים יעדים רלוונטיים לכלי השיווק

לא כל כלי שיווק יכול להפיק כל תוצאה. יש כלים שמסוגלים להפיק מודעות, יש שמסוגלים להפיק לידים ויש כלים שמסוגלים גם להפיק מכירות ומזומנים בקופה הרושמת.

מפרסום ממומן בפייסבוק, למשל, אפשר להפיק בד״כ מודעות ולידים. יהיה זה לא רלוונטי להציב יעד מכירות לאפיק פרסום זה. אני פוגש לא פעם בעלי עסקים רבים שמאוכזבים מכך שהם לא מוכרים באמצעות הפייסבוק. זו אכזבה שנובעת מציפייה לא ריאלית!

טעות 5 – מזניחים את הבלוג העסקי

זו טעות נפוצה מאוד. בעלי עסקים רבים מוותרים במודע על אפיק שיווק מעולה בדמות הבלוג העסקי שלהם. הרבה פעמים כשאני פוגש בעלי עסקים שמוותרים על כך, אני אומר להם שהם פשוט משאירים כסף על הרצפה!

נכון שיש כלים שיווקים מהירים יותר מבלוג עסקי, אבל אין כלי שיווקי שהשפעתו יכולה להיות כל כך ארוכת טווח כמו בלוג עסקי מקצועי. כמעט בכל קטגוריית חיפוש שתעשו בגוגל תגלו שבתוצאות הגבוהות גוגל מציג את הבלוגים הטובים והאיכותיים בתחום. בלוגים אלו מייצרים לקוחות ומכירות!

אם אתה רוצה להפסיק להשאיר כסף על הרצפה, ובעיקר כסף למתחרים, בדוק את ההצעה שלנו לגבי פיתוח בלוג עסקי.

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

לקוח ללא חלום

כשלקוח מוותר על החלום שלו

אחד הרגעים הקשים לי כמאמן הוא המפגש עם לקוח שמוותר. כשבעל עסק מחליט שהוא לא ...

3 טעויות נפוצות

מה הן שלוש הטעויות הקריטיות בשיווק שבעלי עסקים עושים בלי משים?

כל לקוח שני שמגיע אלי, רוצה לשפר את השיווק העסקי שלו. זה מובן לחלוטין. השיווק ...

דילוג לתוכן