בית / אימון עיסקי / איך לבחור יועץ עסקי מתאים לעסק?

איך לבחור יועץ עסקי מתאים לעסק?

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להשיג את היועץ המתאים ביותר לעסק שלך.בחירה נכונה ביועץ עיסקי

לפני הכל יש לעשות תיאום ציפיות!

הכוונה פה היא בראש ובראשונה הבנה מה זה יועץ עסקי, מה הוא עושה ומה הוא לא עושה!

בשוק יש שפע של הגדרות: ייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי, אימון אישי, אימון עסקי, יועץ פירסום, מאמן מכירות ועוד ועוד. נדמה לפעמים שכל התארים הללו הם אותו דבר.

אז זהו, שלא!

יועץ עסקי הוא אדם שמציג דרך פעולה, תוכנית ושיטה להתמודדות עם צורך או בעיה של העסק בכל תחום עסקי- מכירות, תפעול, גיוס משאבים, שיווק וכד'. מטבע הדברים, אין יועץ אחד שמומחה בכל ויש מגוון של יועצים בעלי ידע וניסיון שונים.

אז איך מאתרים את היועץ העסקי הכי מתאים?

טיפ 1 – הגדר באופן מדוייק ככל האפשר את הצורך והבעיה של העסק שלך

אם יש לך קושי תזרימי, זהה את מוקד הקושי- האם הוא ממיעוט מכירות? האם הוא נובע מהון חוזר לא מספיק? או שמא התארגנות ניהולית לא ראויה?! ככל שתהיה מדויק יותר באבחון הבעיה, יהיה לך קל יותר לזהות את היועץ המומחה הרלוונטי.

טיפ 2 – חפש את תחומי המומחיות של היועץ העסקי

כאמור, כל יועץ מתמחה בתחום מסוים. בד״כ הוא יציג זאת בפרסומים שלו, אבל אם יש לך ספקות, פשוט שאל אותו ובקש ממנו לראות המלצות של לקוחות שעבדו איתו בתחום הזה. לדוגמא, אם אתה זקוק לגיוס הלוואה פיננסית מקרנות מסוימות, בקש ממנו המלצות של לקוחות שהוא עבד איתם מול הקרנות הללו ואל תסתפק בהמלצות כלליות.

טיפ 3 – זהה את הערך המוסף של היועץ

לכל יועץ יש ערך מוסף. לעיתים הוא נובע מתחום התמחות משלים, לעיתים מרקע מקצועי או מתכונות אישיות שיכולות להיות רלוונטיות לפעילות. הערך המוסף אינו בהכרח מה שהיועץ מציג מזויות הראיה שלו, הוא יכול להיות ערך מוסף מבחינתך! זהה ואתר את הערך המוסף הזה ושקלל אותו בתהליך קבלת ההחלטה. לפעמים כדאי לעשות עסקה בגלל הבונוס.

טיפ 4 – בדוק את טיב התוצרים הכתובים שהוא מפיק

תהליך הייעוץ כולל בד״כ תהליכי משנה של שיחות וייעוץ בין-אישי והפקת תוצרים כתובים לניסוח התוכנית. האם היועץ משאיר מסמכים באיכות טובה? האם הוא משאיר קבצי טקסט, מצגות וכד'? ככל שאיכות התוצרים גבוהה יותר, ניתן יהיה בהמשך לעשות בהם שימוש חוזר ולחבר אותם לתהליכי התפתחות משלימים הלאה.

טיפ 5 – מה היחס בין שלב האבחון לשלב פיתוח הפתרון

כל תהליך ייעוץ מתחיל מאבחון. יש חשיבות גדולה לתהליך אבחון מקצועי, עמוק ויסודי, מחד גיסא, אך, מאידך גיסא, תחום בזמן וממוקד. לא תמיד ניתן להעריך מראש כמה זמן ייקח תהליך האבחון, אבל יועץ מקצועי אמור לדעת לספק תשובה של סדר גודל. צריך לוודא שמירב הזמן וההשקעה הכספית יגיעו מול שלב פיתוח הפיתרון.

טיפ 6 – בקש לו״ז עבודה

יועץ מקצועי יודע לספק בתחילת העבודה המשותפת תוכנית עבודה משולבת בלו״ז ברור לגבי התהליכים והשלבים הנדרשים. על ידי כך יכול בעל העסק להבין טוב יותר את מסלול העבודה והשלבים נדרשים ולהעריך את העלויות הצפויות לו בהמשך.

בכל תהליך שמעורבים בו עוזרים נוספים לעסק, כדאי לבנות אבני דרך והגדרת יעדים ומטרות מדידים משותפים על מנת לבדוק את מידת ההתקדמות של הפרויקט.

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

החשש מהצלחה

איך נראה פחד מההצלחה

חווי היא לקוחה שלי. אומנם היא לא מתאמנת איתי כבר הרבה זמן, אבל מבחינתי פעם ...

לקוח ללא חלום

כשלקוח מוותר על החלום שלו

אחד הרגעים הקשים לי כמאמן הוא המפגש עם לקוח שמוותר. כשבעל עסק מחליט שהוא לא ...

דילוג לתוכן