בית / אימון עיסקי / להעז להגשים את החלום

להעז להגשים את החלום

בת שבע היא אישה נאה ומרשימה שהיתה סמנכ"לית שיווק בחברה קמעונאית גדולה. היא בת 45, עם משכורת מצוינת, בונוסים, בית יפה שהמשכנתא עליו כבר שולמה ורכב מנהלים על חשבון החברה. בחייה האישיים בת שבע היא אמא מסורה לשלוש בנות בוגרות ונהנית מחיי משפחה וזוגיות יציבים ומספקים כבר 20 שנה. הכל לכאורה טוב ומסודר בחייה של בת שבע ולכן לא פלא שרבים מחבריה וחברותיה הקרובים רואים בה מודל הצלחה ומושא לקנאה. ולמרות הכל, לבת שבע חסר משהו.shutterstock_155294591-small

היא הגיעה אלי לייעוץ אישי לאחר שתקופה ארוכה התלבטה אם היא בכלל רשאית להעלות על דל שפתיה את הקושי שלה. בת שבע מרגישה שהיא חיה ״ליד״ החיים, שהיא פועלת כמו אוטומט מדי יום.

התגמול החומרי, הסטטוס החברתי, מנעמי החיים השונים הפתוחים בפניה, לא מספקים אותה והיא מרגישה חלל גדול בפנים שהולך

וגדל ומסרב להיסגר. בהתחלה היא התעלמה מהסימנים של חוסר הנחת שלה וייחסה אותם לתסמיני גיל המעבר. ככל שעבר הזמן, היא ניסתה לבדוק שינוי סדר יום, הכנסה של ספורט לחיים ועוד. הכל הקל קצת, אבל לא ממש עזר. בת שבע החלה להיות עצבנית מאוד וקשה לסביבתה ולמשפחתה,

 

היא הגיעה אלי לאחר שחברה עודדה אותה לעשות את הצעד ולהיפגש איתי על מנת לבחון את מקור הקושי שלה.

בתהליך קצר בדקתי יחד עם בת שבע מה שורש הקושי הזה?

התברר שהקושי מאוד מוגדר. בת שבע מרגישה שהיא איבדה את חדוות היצירה. היא חשה שכל ימיה הם שכפול כמעט זהה האחד של השני והיא גולשת לחיים של שעמום חסרי תוחלת.

 

בדקתי עם בת שבע איפה התשוקות שלה היום, איפה מתחבאת היצירתיות הכלואה שלה. בת שבע סיפרה שמזה תקופה היא אופה עוגות וקינוחים מעולים שמככבים בכל אירוע שאליו היא מביאה אותם. היא אפילו לקחה כמה קורסים וגילתה שיש לה כישרון גדול. עד היום היא התייחסה לזה כמו אל הובי נחמד שתפקידו לרענן אותה ולתבל את ימיה, אבל התברר שבתקופה האחרונה, השעות שהיא עסקה באפייה היו שעות החיים היחידות שהרגיעו אותה והכניסו עניין ותוכן לחייה.

 

בת שבע לא יחידה.

אני פוגש במהלך עבודתי כמאמן אישי ועיסקי גברים ונשים שמספרים בגירסאות שונות את הסיפור הזה. החיים מסתדרים להם איכשהו, אבל הם מרגישים שהם לא ממש חיים אותם. חלקם מרגישים שהחיים שלהם הם בעצם תוצאה של בחירה במקצוע, בתחום לימודים שהיה מתאים להם כשהיו צעירים בני עשרים, אבל הם השתנו מאז, גדלו, התפתחו וגילו תחומים אחרים וחדשים שמלהיבים אותם והם תקועים עם הבחירה הזו.

 

הם תקועים כי הם ביססו את החיים שלהם על הבחירה הזו ויש להם התחייבויות לא קטנות והם מפחדים לעשות את השינוי, לעשות את הצעד ולעבור הלאה לשלב חדש בחיים.

 

אני מלווה ומאמן אנשים ממגוון גדול של מקצועות ועיסוקים. לפעמים אלו אנשים כמו בת שבע שרוצים לעבור ממשרת ניהול נחשקת לפתיחת קונדטוריית בוטיק מיוחדת, לפעמים אלו אנשי עמל שעבדו שנים כחקלאים והיום רוצים להיות מורים ומרצים. בכולם מקננת התחושה שהם חייבים לזוז וכולם מתמודדים עם הפחד הגדול מפני השינוי ומחירו. המחיר הכבד מתחבר לפחד מכישלון ופחד מאובדן. הפחדים הקשים ביותר שמנהלים אותנו כבני אדם.

 

מה עושים?

אין נוסחת קסם ויש צורך בבדיקה זהירה ומעמיקה עם כל מתאמן ומצבו האישי. אם אתה, שקורא את הפוסט הזה, מוצא את עצמך מזדהה עם המצב, אני רוצה לחלוק איתך את התובנה החשובה ביותר שהתבררה לי במשך הזמן.

 

אם חוסר הסיפוק מהחיים גדול כל כך, אם התחושה היא שאתה לא ממש חי בחיים הנוכחיים שלך ואתה חושש משינוי,עליך להביא בחשבון שהישארות במצב הנוכחי גם היא תגבה מחיר!

המחיר עלול להיות בריאותי חלילה, משפחתי או כלכלי. לעיתים המחיר של אי שינוי יכול להיות אפילו יותר כבד מהמחיר של שינוי. אולם לא פעם המחיר של השינוי מתברר כדמיון וכלל לא קיים מיד אחרי שמתחילים להתעמת איתו בשטח.

 

העצה שאני נותן לכל מי שפונה אלי במצב הזה היא לעשות את החשבון האמיתי: הרווח וההפסד מהשינוי, והרווח וההפסד מאי השינוי.

רק הצגה נכונה וברורה תעמיד את הדילמה במקום הנכון ותתן כלים לקבלת החלטה נכונה וצעד בכיוון הנכון.

אודות מאמנטש

אני עוזר לבעלי עסקים למשוך יותר לקוחות ולממש את עצמם באמצעות העסק שלהם. בפועל אני מאמן ומייעץ לבעלי עסקים כיצד להגדיל את העסק שלהם. אני מתמחה בשיווק, פרסום ומכירות באינטרנט. יועץ עיסקי לחברות בינוניות וגדולות בנושאי אסטרטגיה שיווקית. אני מאמין שהעסק הוא היצירה הנפלאה ביותר שיכול אדם ליצור בעולם ואני כאן כדי לעזור לבעל העסק לממש את האומנות המיוחדת שלו בעסק.

תעיף מבט על גם על אלו

3 טעויות נפוצות

מה הן שלוש הטעויות הקריטיות בשיווק שבעלי עסקים עושים בלי משים?

כל לקוח שני שמגיע אלי, רוצה לשפר את השיווק העסקי שלו. זה מובן לחלוטין. השיווק ...

בחירת מאמן עיסקי

איך לבחור מאמן עסקי מתאים עבורך?

אם הגדרת צורך ברור למצוא עבורך מאמן עסקי, אני משער שאתה ער לאבחנה שבין יועץ ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן